Jupík.Zábava plná ovoce.

Překonání negativního prodejního trendu díky redesignu orientovaného na potřeby
Výzva

Původní obal vyhrával designové ceny, ale nereflektoval skutečné potřeby svých spotřebitelů – maminek a jejich dětí – byl vnímán spíše jako mléčný výrobek než ovocná limonáda. To vedlo k dvojcifernému propadu prodejů.

Unpacking

Provedli jsme vlastní výzkum pomocí KidMap, který zmapoval cílovou skupinu – děti i rodiče. Každá ze skupin chtěla něco jiného – pro děti byla důležitá zábava, pro maminky důvěra, že dávají dítěti to nejlepší. Zdánlivé protipóly.

Unpacking

Provedli jsme vlastní výzkum pomocí KidMap, který zmapoval cílovou skupinu – děti i rodiče. Každá ze skupin chtěla něco jiného – pro děti byla důležitá zábava, pro maminky důvěra, že dávají dítěti to nejlepší. Zdánlivé protipóly.

Zjištění

Vytvořili jsme mapu čtyř klíčových symbolů pro obě cílové skupiny:

LOGO: redesign zajišťuje konzistenci, je hravý, výrazný a zapamatovatelný

PRO DĚTI: Ovoce ztvárněné jako pozitivní usměvaví parťáci, složené ze symbolů důležitých pro děti – např. velké oči

PRO RODIČE: Důvěra skrze symboly přírodnosti – foto ovoce s důrazem na svěžest, barevnost evokující přirodu, textace vypichující přírodní složky

Zjištění

Vytvořili jsme mapu čtyř klíčových symbolů pro obě cílové skupiny:

LOGO: redesign zajišťuje konzistenci, je hravý, výrazný a zapamatovatelný

PRO DĚTI: Ovoce ztvárněné jako pozitivní usměvaví parťáci, složené ze symbolů důležitých pro děti – např. velké oči

PRO RODIČE: Důvěra skrze symboly přírodnosti – foto ovoce s důrazem na svěžest, barevnost evokující přirodu, textace vypichující přírodní složky

Řešení

Redesign a sjednocení loga napříč řadami dodalo na konzistentnosti a zapamatovatelnosti značky.

Nový design nese jasné znaky kategorie a výrazně posílil vnímání jako ovocný nápoj pro děti.

Důvěra v kombinaci se zábavou velmi zvýšily relevanci pro maminky i děti.

Řešení

Redesign a sjednocení loga napříč řadami dodalo na konzistentnosti a zapamatovatelnosti značky.

Nový design nese jasné znaky kategorie a výrazně posílil vnímání jako ovocný nápoj pro děti.

Důvěra v kombinaci se zábavou velmi zvýšily relevanci pro maminky i děti.

Výsledek

Z meziročních poklesů prodejů – 8 % se značka bez jakékoliv marketingové podpory dostala na meziroční nárůst prodejů + 10 %.

Jupík tak získal zpět své dominantní postavení na trhu.

Výsledek

Z meziročních poklesů prodejů – 8 % se značka bez jakékoliv marketingové podpory dostala na meziroční nárůst prodejů + 10 %.

Jupík tak získal zpět své dominantní postavení na trhu.

Co klient řekl o naší spolupráci

„Díky novému designu jsme z Jupíka vytvořili ovocnou mňamku, která byla pro rodiče výrazně atraktivnější a prodeje vystřelily vzhůru bez jakékoli jiné marketingové podpory.“

Petr Kouble
Marketing manager, Kofola a.s.